Gyomaendrődi MSZE kirándulás 2021.09.18-20. –

Megvalósult a Magyar
Kormány támogatásával

A Monorierdei Szabadidősport Egyesület tagjai a Bethlen Gábor Alap támogatásának köszönhetően három napos kerékpár túrán vehettek részt. Túránk helyszínének kiválasztásakor fontosnak tartottuk, hogy sokfelé, változatos helyszíneken tekerhessünk. Választásunk Gyomaendrődre esett és a helyi sporttáborban szálltunk meg.  Így tudtunk minden nap másik útvonalat bejárni kerékpárral, illetve más sportok űzésére is maradt idő és lehetőség, aktívan töltöttük a három napot.

1. nap

Érkezés Gyomaendrődre. Egyesületünk tagjai és a kerékpárok már a délelőtti órákban megérkeztek a szállásunkra, a helyi sporttáborba. Rövid kipakolás és a faházak átvétele után már indultunk is egy vezetett gyalogtúrára, ami a környék növényzetét, állatvilágát mutatta be játékos módon. Nagyszerűen éreztük magunkat, a legkisebbeknek is nagyon tetszett. A gyalogtúra után ebéd a sporttáborban és már ültünk is a bicajokra. Első túránkon a Hármas-Körös mentén tekertünk egy jót. A Körös mind a két oldalát bejártuk. Túlnyomórészt a töltésen mentünk, de egy-egy szakaszon a töltésről legurulva be tudtunk menni az ártéri erdőbe. Lélegzetelállító látvány volt a gyönyörű, tiszta, lassan folyó vizet nézni a már az őszre készülő fák közül. Pár fénykép készült, majd frissítettünk picit és tekertünk tovább. Így telt el a délután. Visszagördülve a szállásra letettük a bicajokat. A gyerekek szinte azonnal focizni kezdtek, míg a felnőttek pillanatok alatt hatalmas pingpong csatákban találták magukat.

Gyors vacsora és fürdés után elsétáltunk megnézni a XXII. Sajt- és túrófesztivált és kóstoltunk, vásároltunk pár igazán finom sajtot.

2.nap

Már reggeli előtt futottunk páran 14 kilométert természetesen biciklis kísérettel.

Gyorsan megreggeliztünk és elsétáltunk a Körös parton található Csicsergő vizitúra megállóhelyre. Ott már várt minket a kapitány és a húszfős csónak. Vízre szálltunk és egy nagyszerű vizitúrán vehettünk részt, ahol jobban megismerkedhettünk a Körössel, a szabályozásával, élővilágával. Remekül éreztük magunkat. Szállásunk felé tartva tettünk egy kis kitérőt a lombkorona sétány irányába. Felfedezése szintén kihagyhatatlan program, ha az ember Gyomaendrődön jár. Ebéd után szinte azonnal nyeregbe szálltunk, hogy időben hazaérjünk a délutáni kerékpár túránkról, ami a Békésszentandrási duzzasztó gáthoz vezetett. Elég hosszú volt az út és már fáradt picit a társaság, de a látnivalók valamennyiünket kárpótolták . Csodaszép a duzzasztógát és környéke, ami szabályozza, szinten tartja a Körös vízszintjét. Rövid frissítés, pihenés után indultunk is vissza a szállásunkra, hogy még a sötétség beállta előtt odaérjünk. Hazaérve a gyors vacsora és fürdés után mindannyian egyetértettünk abban, hogy ez a nap elég kemény volt kellőképpen kifárasztottuk magunkat.

3.nap

A nagyon finom reggeli után kiköltözött mindenki a faházából, bepakolt az autójába. Ezek után természetesen nyeregbe pattantunk és elindultunk az utolsó biciklitúránkra. Utunk Köröstarcsára vezetett, ahol összefolyik a Kettős-és a Sebes Körös. Utunk a töltésen vezetett szinte végig. Örömmel üdvözöltük ismét a horgászokat, akiket előző nap csónakból, a víz felől köszöntöttünk. Az időjárás ismét kegyes volt hozzánk, nagyon szép napsütésben értük el a célunkat a Körösök összefolyását. Csodálatos látvány tárult elénk. A sok kenut, kajakot látva eltekertünk a helyi kempingbe, ahol kikötöttek. A hajókat és boldog utasaikat látva, fagyizás közben meg is beszéltük, hogy szeretnénk egyszer majd egy ilyen vízitúrára elmenni egyesületileg. A kempinget és az összefolyást fájó szívvel hátrahagyva elindultunk vissza a szállásunk és az autóink felé. A bicajokat felkötöttük a tárolókra és hazavezettünk. Nagyon sok szép élménnyel lettünk gazdagabbak. Ha lehet még jobban összekovácsolódott kis csapatunk, akikkel remélhetőleg hamarosan ismét csapatunk.:)

Kerékpáros kirándulás, Gyomaendrődön a Bethlen Gábor Alap támogatásával.